Träna i utegym

Under corona är det många gym som har hållit stängt på grund av smittrisken. Ett tips till alla er som saknar gymmen är att söka er till stadens motionsslinga. Även om du är en person som inte tycker om att springa är det nämligen där utegymmen vanligtvis brukar finnas. Det går att köra igenom kroppen ordentligt med de redskap som finns där. Jag agerade personlig tränare till en av mina vännner som är rökare men vill ta tillfället i akt under pandemin att bli hälsosammare, Steg ett är ju att sluta röka så jag köpte mina ecigg här som jag gav till honom. Sedan gav vi oss iväg till utegymmet där det går att träna cooronasäkert. Vi körde marklyft och ett tips om ni är två som tränar och vill ha det tyngre är att träningspartnern agerar extra vikt. En annan övning vi körde är deadbug men det går att köra många olika klassiska övningar i utegymmen som dessutom är gratis att träna med.

Lämna en kommentar