Vill alltid lära mig mer om träning

Ibland dyker det upp erbjudande och tillfällen som man bara måste passa på att fånga och då är det bra att de hinder som finns går att komma över. Att arbeta som PT kräver ständigt utveckling. Träningsformerna förändras och det tillkommer ny kunskap om hur kroppen fungerar samt vilken effekt träning har i olika faser i livet. I mitt Instagram flöde dök det plötsligt upp en utbildning som riktade sig till den som är utbildad PT och ville öka sin kompetens. Kursen handlade om idrottsskador och rehabilitering samt hur styrketräning kan användas mer effektivt under hela rehabfasen. Det är ett vanligt fel man gör att vänta lite för länge innan styrketräningen kommer igång. Kursen kostade en slant så det var tacksamt att jag i väntan på lönen kunde ta ett sms lån för att betala avgiften. Så tråkigt det vore att missa tillfället. Utbildningen är på distans vilket passar mig bra, då kan jag fortsätta med mina kunder som jag är tränare för. Jag brukar ta del av utbildningar, föreläsningar och webbinarier på nätet. Många är gratis och vem som helst kan delta.

Stenar som styrketränar, hoppar och joggar

Lämna en kommentar