Månad: juni 2015

Mat och träning

För att komma i bra form krävs att man äter ordentligt, inga konstigheter utan det funkar med vanlig bra mat med variation. Däremot kan det vara värt att tänka på att man inte ska äta för stora portioner. Ät hellre ofta, mindre och regelbundet. Då hålls blodsockret på en lugn och jämn nivå. man behöver inga extra vitaminer om man äter allsidigt.

Om man ser till att äta lika mycket som man gör av med – det vill säga är i energibalans – blir vikten stabil. Kom ihåg att vikten inte säger vad de kilon som man har består av och att muskler väger mer än fett. Fokusera därför inte på vikten utan koncentrera dig på att äta bra, vila mellan träningstillfällena och må bra mentalt.

Planera in en av dina vanliga måltider eller ett mellanmål ett par timmar före träningen, men se även till att äta något mer lättsmält någon timme innan du tränar. Se till att äta ett bra kvällsmål med långsamma livsmedel om du planerar att träna på morgonen.

triangel
Annonser

Lukta gott efter träning

Att lukta gott, det är viktigt när som egentligen. Dock luktar man väl kanske inte så gott under just själva träningen, men efter, så kan man duscha och ta på sig deo och någon god parfym. Jag har en favoritdoft, chanel parfym, som jag gärna använder, fast mest då jag går ut. Efter träning blir det oftast vanlig deo, samt en vardagsparfym. Chanel är för övrig nice på kläder med!
Jag har ett gäng sådana, just vardagsparfymer och så ett par dofter jag använder när jag ska göra något. Jag vill gärna variera mig och dofta olika, inte bara samma samma, även om jag som sagt har favoriter 🙂

Vad för parfymer gillar ni att använda?

chanel